Google Translate

luni, 28 iunie 2010

SCRISOAREA SOLDATULUI NECUNOSCUT

Domnule Comandant al Forţelor Armate,
Domnule Prim-Ministru,
Domnule Ministru al Apărării Naţionale,
Domnilor politicieni,


Vă scrie Soldatul Necunoscut, cel al cărui sânge a udat ţărâna la Nicopole şi Plevna, cel a cărui cămaşă s-a înroşit la Mărăşeşti, cel care a trecut Prutul, cel care a murit la Carei şi în văile munţilor Tatra.

Vă scrie Soldatul Necunoscut, cel care fără odihnă, lipsit de familie şi libertate a păzit vreme de sute de ani, în vremuri de restrişte, fruntariile acestei ţări, permiţând ţăranului să-şi are pământul, copilului să se joace şi să înveţe, zidarului să ridice case, politicianului să edifice un stat.

Vă scrie Soldatul Necunoscut, cel care a fost şi este totdeauna prezent atunci când este nevoie de sacrificiu, cel care a săpat canalul de la Dunăre la mare, cel care a ridicat casa din care acum gândiţi legi împotriva lui, cel care a adunat recolta pentru gurile înfometate, cel care a forat tunelele metroului, cel fără de care nu s-a înfăptuit nimic măreţ în ţara sa.

Vă scrie Soldatul Necunoscut, cel care îşi reprezintă cu cinste naţiunea pe teatre de operaţiuni militare din Asia, Africa sau aiurea, cel care se întoarce, uneori, în sicriul de plumb învelit în tricolor, de acolo, de unde moare în numele ţării sale şi pentru gloria dumneavoastră.

Vă scrie Soldatul Necunoscut, cel în faţa căruia vă descoperiţi şi vă înclinaţi de Ziua Naţională.

Vă scrie şi vă întreabă. De ce mă umiliţi? De ce îmi murdăriţi uniforma pe care am purtat-o cu onoare, nepătată, sute de ani? De ce nu-mi mai recunoaşteţi meritele şi sacrificiile care vă permit azi, vouă, demnităţi înalte, într-o ţară liberă? De ce mă denigraţi în faţa poporului pe care l-am slujit şi îl slujesc cu preţul vieţii mele? De ce îmi luaţi dreptul la un trai decent, binemeritat, mie şi familiei mele? De ce îmi umpleţi de durere şi umilinţă sufletul după ce v-aţi mândrit cu mine şi m-aţi decorat cu înalte ordine şi medalii? De ce nu le mai recunoaşteţi astăzi valoarea şi nu le mai onoraţi simbolul? De ce negaţi meritele mele, lăudate ieri de voi? De ce mă condamnaţi la sărăcie după zeci de ani de muncă şi renunţări, fără zile libere, fără sărbători, fără odihnă? De ce mă scoateţi, forţat, din inima poporului meu? De ce mă deznaţionalizaţi transformându-mă într-un mercenar?

Cine vă îndeamnă la toate aceste nedreptăţi? În numele cui o faceţi? În folosul şi pentru prosperitatea cui?

Domnule Comandant al Forţelor Armate, Domnule Prim-Ministru al Guvernului României, Domnule Ministru al Apărării Naţionale, Domnilor politicieni, oasele mele, ale Soldatului Necunoscut se mişcă sub lespedea de mormânt. De ruşine! Pentru că voi, cei trecători, plini de vanitate şi dispreţ, în inconştienţa şi ura voastră, încercaţi să mă mai omorâţi odată. Şi nici un popor nu face asta cu Soldatul său Necunoscut!

Domnilor, eu, Soldatul Român Necunoscut vă spun că, batjocorindu-mă pe mine, aruncaţi la gunoi istoria acestei ţări, îi siluiţi prezentul şi îi distrugeţi viitorul. Şi istoria nu vă va ierta!

Şi vă cer să vă amintiţi aceste cuvinte ale mele atunci când, alături de steaguri fluturând, cu mâna pe coroana de flori, vă înclinaţi în faţa mormântului meu. Voi, cei fără de iubire de nimic. Voi, cei fără de neam.

Nu uitaţi, domnilor guvernanţi, doar eu sunt nemuritor.
Voi, nu!

Autor, Teo Palade
Iunie, 2010.
Preluarea de pe blogul http://teopal.com/
_________________________
Domnului Teo Palade, multumesc si pe aceasta cale!
Multumesc pentru "scrierile" domniei sale,
multumesc pentru sfaturile pe care mi le-a dat!
V.Burcu
________________________
REMEMBER 1.:
________________________
Teo Palade a mai scris si:
1. UNDE EȘTI, ARMATĂ ROMANĂ?(partea întâia)
2. UNDE EŞTI ARMATĂ ROMÂNĂ? (partea a doua)
3. UNDE EŞTI, ARMATĂ ROMÂNĂ? ( partea a treia)
4. UNDE EŞTI, ARMATĂ ROMÂNĂ (ultima parte)

________________________
REMEMBER 2.:
________________________
"Există totuşi un susţinător vizibil, bătăios şi tenace pentru drepturilor militarilor. Este un sindicat al militarilor, cel care îi reprezintă pe cei alungaţi în mod ruşinos din rândul Armatei. Pe aceia daţi deoparte cu minciuni şi cu promisiuni niciodată onorate. Pare a fi singurul care luptă. Legalizat cu doar câteva luni în urmă, condus de nişte oameni de ispravă, n-a cedat şi nu se lasă încovoiat de valul demolator. Se numeşte SINDICATUL CADRELOR MILITARE DISPONIBILIZATE (SCMD) şi văzând disperarea tuturor militarilor, doreşte să-i reprezinte pe toţi.
Însă e puțin. Cum să răzbească singur?"
Teo Palade
_______________________

2 comentarii:

  1. Apocalipsa după Boc şi Băsescu.
    Po­porul suveran va simţi cu vârf şi îndesat că iarna nu-i ca vara, vorba pre­şe­dintelui de 5 milioane de voturi care-i ura acum şase ani să trăiască bine. Un bine care s-a transformat încet, dar sigur într-un adevărat coşmar din cauza unor guvernanţi care, în loc să gândească propriul plan anticriză, au dat fuguţa la Fondul Monetar Internaţional să-i scoată din încurcătură.

    Nu s-au îndurat însă să deranjeze afacerile prospere pe bani publici ale clientelei înfipte bine în posturi plătite tot din bani publici, aşa că guvernanţii s-au bucurat sadic la banii de scutece absorbante şi lapte praf. Şi au pus pe fugă medicii şi profesorii, tăindu-le 25% din salarii.

    Pentru că judecătorii Curţii Constituţionale le-au luat plăcerea de a face economii din mărunţişul pensionarilor, s-au răzbunat mărind TVA, astfel încât de la 1 iulie să-i facă să vină singuri să depună cei 15% în fantomaticul fond de solidaritate al Guvernului. Un cinism care nu are nimic de-a face cu rolul unui guvern de a-şi proteja cetăţenii. Şi asta în numele arhicunoscutei crize care, bineînţeles, nu-i a noastră, e a altora.

    Nu ştim cât de mult va conta acest argument când va veni ziua pensiei sau cea de salariu. Românii trebuie să-şi împartă banii: rate, întreţinere, coşul zilnic, medicamente. Nu ştim dacă, atunci când vor rămâne fără o para chioară în buzunare, vor înjura "criza de împrumut" sau pe guvernanţii care nu au ştiut sau nu au vrut să ia măsurile care trebuie. (...) Despre ce fel de lideri conduc Ro­mâ­nia şi lipsa unei gândiri de pers­pectivă scrie şi presa internaţională. Sursa: http://www.jurnalul.ro/stire-special/apocalipsa-dupa-boc-si-basescu-548054.html

    RăspundețiȘtergere
  2. Un BOU in plus! Numele sau: Eugen Radulescu, BNR. Moneda nationala s-a depreciat luni la minimul istoric fata de euro, cursul stabilit de Banca Nationala fiind de 4,3257 lei pentru un euro.

    Leul s-a depreciat in prima parte a zilei, trecand dincolo de pragul psihologic de 4,3 lei pe fondul instabilitatii si incertitudinii.

    Dealerii spun ca BNR nu a intervenit in piata, dar ca declaratiile unui important director din BNR, Eugen Radulescu (fost director al CEC) care a declarat ca nu ar fi exclus ca leul sa se deprecieze pana la nivelul de "6 lei pentru un euro" a avut un impact psihologic puternic.

    Consecinta? S-au repezit cu totii, precum chiorii, sa cumpere ... euro!

    RăspundețiȘtergere

Liber... la comentarii! Responsabilitatea continutului, revine fiecaruia.
Comentariile injurioase, obscene, atacurile suburbane la persoana, nu vor fi publicate! Nu doresc sa creez 'probleme'... unora sau altora! Admin!

Dialog între doi gemeni nenăscuţi

MOTTO-ul... unui grup de tineri... si frumosi!

Search mehedinti blog online:

Lista mea de bloguri