Google Translate

sâmbătă, 31 iulie 2010

Ce ma ingrijoreaza pe mine?

Monitorul Oficial nr. 0527 din 28 Iulie 2010
Actul nr. 735 din 21 Iulie 2010
Emitent: Guvernul Romaniei

Hotarare pentru recalcularea pensiilor stabilite potrivit legislatiei privind pensiile militare de stat, a pensiilor de stat ale politistilor si ale functionarilor publici cu statut special din sistemul administratiei penitenciarelor, conform Legii nr. 119/2010 privind stabilirea unor masuri in domeniul pensiilor HG 735 Din 21Iulie 2010
_________________________
29.07.2010
In atentia tuturor membrilor si simpatizantilor SCMD - va prezentam un extras din procesul verbal al sedintei Comitetului Director al SCMD


Comitetul Director al SCMD, intrunit in plen la 27.07.2010 si avand ca invitati pe:
Col. (r) Comaneci Mircea – Filiala Botosani
Col. (r) Swider Paul – Filiala Calarasi
Col. (r) Simedre Marian – Filala Sector 5
Constatand situatia de o gravitate exceptionala la care au ajuns structurile militare, tara, natiunea, datorita proastelor guvernari postdecembriste, referitor la pachetul de legi care ii vizeaza strict pe militarii activi, in rezerva si in retragere, Comitetul Director a luat decizia sa comunice prin intermediul Birorilor Operative, tuturor membrilor si simpatizantilor SCMD urmatoarele:

Legea 119/2010, coroborata cu Legea sistemului unitar de pensii, aflata “”in rezerva”” la Camera Deputatilor, DESFIINTEAZA STATUTUL DE MILITAR IN ROMANIA. Asimilarea totala cu civilii ne desfiinteaza ca structura socioprofesionala.

Data fiind aceasta situatie, se recomanda tuturor celor interesati, indiferent din ce structura provin (MApN, MAI, servicii, etc), sa nu semneze niciodata cerere de recalculare a pensiei, pentru ca ar insemna ca sunt de acord cu pierderea calitatii de militar, dar sa completeze in nume personal o cerere tip (al carei model va fi transmis), prin care sa solicite institutiei in evidenta careia se afla date despre veniturile obtinute de-a lungul carierei. Conform legii, raspunsul ar trebui sa parvina in 30 de zile.

Dupa 30 de zile, daca nu primiti raspuns, veti face o notificare la Sectia de Pensii la care sunteti in evidenta, prin care sa cereti sa nu vi se recalculeze pensia intrucat nu vi s-au asigurat datele necesare comunicarii veniturilor obtinute pe parcursul carierei militare mentionand ca, in caz contrar, va rezervati dreptul de a chema Casa de Pensii in instanta de judecata.

Nici in Legea 119/2010 si nici in normele sale de aplicare nu apare cifra 3000 (trei mii) lei, asigurarile date de reprezentantii puterii ca pensiile mai mici de 3000 lei nu vor scadea fiind doar o diversiune menita a linisti marea masa a pensionarilor militari si a gestiona o eventuala criza. Toate pensiile, de la subofiter la general, vor scadea prin recalculare; estimam cuantumul acestora intre 500 – 1700 lei.

Militarii care sunt de acord cu aceste masuri care le vor face pensiile cu un pic mai mari decat pensiile de ajutor social (350 lei), date celor care in viata lor nu au muncit nici macar o zi, sau cei care sunt de acord ca toti militarii, indiferent de grad, functie, raspunderi, sa se afle pe aceeasi treapta, sunt liberi sa nu ne urmeze. Militarii in rezerva si in retragere, care gandesc ca noi, sunt bineveniti in randurile SCMD.

Considerand ca pensia trebuie sa fie un drept patrimonial castigat pentru toata lumea, nu numai pentru magistrati, SCMD a demarat deja procesul in instanta, pe motiv de discriminare. SCMD a luat decizia sa actineze in justitie, in tara, impotriva Normelor de aplicare a legii, si la Strasbourg impotriva Legii declarate constitutionala. Facem precizarea ca Normele nu au fost inca publicate in Monitorul Oficial, fiind lasate la dispozitia celor interesati pentru sondarea reactiilor si a capacitatii de riposta.

In paralel, SCMD va face contestatii argumentate pe aceasta tema la Presedintie, Guvern, Parlament, si le va prezenta mass mediei.
In ultima instanta, avem pregatite si cele 3 (trei) procese juridice stabilite la Alba Iulia, pentru luna ianuarie 2011, daca vor aparea cupoanele de pensii recalculate.

La propunerile divergente primite de la filiale sau de la membrii de sindicat, solicitam sa se aiba in vedere faptul ca pichetarile de dimineata pana seara, cu grupuri mici de reprezentanti, ar banaliza problema in plin razboi mediatic, iar discutiile cu calaii natiei sunt inutile. Preconizam actiuni de anvergura de acest tip, actiuni la care ii vom invita sa participe pe toti membrii si simpatizantii SCMD.

In ceea ce priveste actiunile pentru 25 Octombrie, propunem ca “”marea muta”” sa iasa si ea in uniforma, intr-un mars al tacerii, depunand coroane mortuare la presedintie, MApN, MAI, Ministerul de Justitie si Prefecturi. Solicitam tuturor Birourilor Operative sa vina cu propuneri, sa popularizeze si sa pregateasca de pe acum aceasta actiune.

In ceea ce priveste propunerile de reactivare in media, solicitam tuturor filialelor sa intensifice atacurile in media impotriva consecintelor Legii sistemului unitar de pensii. Membrii Comitetului Director au demarat deja discutii privind participarea pe aceasta tema la unele dintre posturile radio si TV cu acoperire nationala. Vom pune la dispozitie materiale scrise la toate redactiile si solicitam ajutorul filialelor in acest sens.

Ii rugam pe membrii si simpatizantii SCMD care, in baza misiunilor avute in strainatate, au stabilit relatii de amicitie cu militarii straini, actualmente rezervisti, sa-i contacteze, alertandu-i, in scopul de a determina sindicatele si ONG-urile lor sa sprijine sub toate formele actiunile noastre, pentru ca altfel, aparand precedentul in Romania, aceleasi masuri vor putea fi luate in tarile lor, impotriva lor.

In ceea ce priveste demersul privind recalcularea actualelor pensii militare, conform Legii 90/2007, SCMD va notifica in aceasta saptamana Directia Finaciar Contabila/MapN pentru rezolvarea de indata a situatiei membrilor de sindicat. Notificarea se va constitui in plangere prealabila in justitie in cazul nerezolvarii in termenul legal de 30 de zile.
27.07.2010
COMITETUL DIRECTOR AL SCMD
_________________________
24.07.2010
Cu privire la HOTĂRÂREA pentru aprobarea metodologiei de recalculare a pensiilor stabilite potrivit legislaţiei privind pensiile militare de stat, a pensiilor de stat ale poliţiştilor şi ale funcţionarilor publici cu statut special din sistemul administraţiei penitenciarelor, conform Legii nr. 119/2010 privind stabilirea unor măsuri în domeniul pensiilor


Astazi, 23.07.2010, in calitate de jurnalist TVRM si de istoric militar, am participat la manifestarile legate de implinirea a 90 de ani de existenta a arhivelor militare, organizate de catre Centrul de Studii si Pastrare a Arhivelor Istorice Militare de la Pitesti. De aici am aflat ca au fost “”divulgate””, in sfarsit, Normele de aplicare ale legii de desfiintare a statutului de militar (Legea 119/2010) – un cadou otravit pentru lucratorii de la arhive, de ziua lor…

Militarii au avut nu legi si pensii speciale ci legi si pensii de stat, adica de serviciu (militare, de urmas, de boala).

Legea noastra de pensionare a fost insusita cu 4 ani in urma de catre magistrati, dupa care, acestia ne-au eliminat pe noi, titularii!...

Singurul efect benefic al Normelor care instituie haosul generalizat si printre specialisti, este acela ca desfiinteaza pentru totdeauna minciuna ca pensiile de peste 3000 de lei nu vor scadea. Cifra 3000 nu apare nici in Lege si nici in Norme. A fost si va ramane un procedeu de intoxicare, de pacalire a celor slabi de minte, pentru a se evita reactia legitima a militarilor in rezerva si in retragere, furati, umiliti, batjocoriti. Conform Legii 119/2010 si Normelor sale de aplicare, nimeni nu va avea o pensie mai mare de 1,9 puncte.

Cine vrea sa mai castige 2-3 lei in plus, fata de cele 900 – 1400 lei, pe care cu generozitate ni le ofera de acum inainte, ca pomana si nu ca drept, comandantul nostru suprem, prin intermediul slugilor Boc, Seitan, Videanu si altii, nu are decat sa se duca, 3ani si 5 luni de acum inainte, pentru a face coada la arhive la Pitesti, ca sa obtina inutilul: statele de plata de acum 60 de ani si care, fara ordinele de zi pe unitate si celelalte documente financiare nu valoreaza doi bani.

Dar daca va duceti inseamna ca acceptati prevederile discriminatorii ale Legii, adica descalificarea domniilor voastre ca militari.

SCMD a pregatit procesul in justitie, pe motiv de discriminare, deoarece pensia nu poate fi asimilata, potrivit legilor europene si Constitutiei Romaniei, drept bun patrimonial dobandit si inalienabil doar pentru magistrati si pentru cei pensionati pe Legea 19. Ori este pentru toata lumea, deci si pentru noi, ori pentru nimeni. In plus, cuantuml de pensie a fost stabilit si pentru magistrati si pentru noi si pentru altii, prin legi organice si nu prin Constitutia care face referire in egala masura si la structurile militare si la Curtea Constitutionala.

Impotriva unei legi strambe si a unor norme cinice si aberante, vom actiona in justitie atat noi, SCMD, cat si sindicatele din justitie, cele ale pilotilor civili si altele.

Atragem atentia totodata ca eventualele scapari (neaparitia la sfarsitul legii Basescu-Boc-Seitan a precizarii privind abrogarea legilor “”speciale””) nu sunt scapari!... Sunt masuri calculate, menite sa sporeasca haosul legislativ si deruta noastra, deoarece “”LEGEA SISTEMULUI UNITAR DE PENSII PUBLICE””, care trebuia votata in Camera in prima decada a lunii iunie, este pe teava si va fi votata si promulgata in situatia in care ne vom afisa prematur asii din maneca.

Oricum, o alta lege diversionista ne va abate atentia – aceea a impozitarii cu 16% a tuturor pensiilor. Adversarii nostri si cei ai natiunii romane actioneaza premeditat, urmarind haosul generalizat, iesirea necontrolata a flamanzilor in strada si, pe fondul declararii statului roman falimentar si neguvernabil, “”salvarea”” noastra se va face pe bucati, adica desfiintarea Romaniei ca stat national unitar. Declaratiile recente ale pastorului Laszlo Tokes fac parte din plan.

In concluzie, pentru salvarea noastra ca structura socio-profesionala, coloana vertebrala a statului, si pentru salvarea Romaniei, propun urmatoarele masuri, in acord cu cele stabilite la convocarea de la Alba Iulia:

*** Nimeni sa nu dea girul, prin cereri semnate, aberatiilor legislative ale Basescului si compania;
*** SCMD sa declanseze rapid in justitie cele 3 procese stabilite la Alba Iulia;
*** Pe data de 25.10.2010, impreuna cu aliatii nostri in uniforma si cu cei din structurile de justitie, vom picheta Palatul Cotroceni, Ministerul Apararii Nationale, Ministerul Administratiei si Internelor, Ministerul de Justitie. Vom face astfel incat atasatii militari straini si canalele media straine, invitate la mascarada anuala a “”cinstirii”” sangelui varsat de catre martirii neamului, sa constate pe teren situatia reala;
*** Prin toate mijloacele vom alerta sindicatele militarilor activi si ONG-urile militarilor in rezerva din toate statele membre UE si NATO, atragandu-le atentia ca un precedent creat in Romania va deschide larg poarta umilirii si batjocoririi lor intr-un viitor apropiat.

Solicitam tuturor membrilor si simpatizantilor SCMD sa raspunda chemarii noastre pentru 25 Octombrie.

Derobarea inseamna sinucidere. Vremea principiului “”apa trece, pietrele raman”” a trecut. Adoptam principiul german “”mai bine un sfarsit cu groaza decat o groaza fara de sfarsit””.
Honor et Patria! Vae victis!
PRESEDINTE SCMD,
Col. (r) dr. Mircea DOGARU
_________________________
Ce ma ingrijoreaza pe mine?
Ce as vrea sa va spun eu?

1. In primul rand, ce se vede mai sus:
- existenta in MO a "Hotararii ... ",
conform Legii nr. 119/2010 privind stabilirea
unor masuri in domeniul pensiilor .Punct.
- Comunicatul SCMD din 29 iulie a.c.
- Comunicatul SCMD din 24 iulie a.c.

2. Ne aflam, JURIDIC vorbind, intr-o
situatie precis definita/delimitata de Lege,
nu conteaza ca ne convine sau nu, ca are
scapari sau nu, ca este dreapta sau nu!
Juridic, este LEGE IN VIGOARE, fratilor!
Va rog sa TINETI cont si minte aceasta!
Incetati sa va mai copilariti cu intrebari
sau propuneri, altele decat cele punctual
LEGALE! Orice altceva, vorba americanilor,
este impotriva noastra!

3. Solicit Comitetului Director o intrunire
URGENTA, largita cu SPECIALISTI ai SCMD
(juristi, resurse umane/cadristi, financiar/contabilitate)
si neaparat, Sefa Biroului de Avocatura, cu care ne aflam in relatii contractuale!
Scopul acestei SEDINTE: identificarea PUNCTUALA, strict in PARAMETRII legii, si intereselor noastre, ofiteri si subofiteri/agenti, salariati civili ori contractuali, a pasilor de urmat!

Renuntarea totala la aspectele emotionale,
la tendintele lacrimogene sau patriotarde!
Va trebui ADOPTAT un ton si registru rece,
pragmatic, concis, la obiect!

Acum este trecut de ... 5 dimineata!
Azi este sambata, maine dumineca!
Veniti cu TOTII, vorba OTV-istilor,
sunati-va prietenii, colegii si hai
sa vedem ce si cum vom proceda!

Timpul nu mai are rabdare!
Timpul ne preseaza!
Sa nu fie prea tarziu!
Sa nu idemnam oamenii sa se nenoroceasca!
Dau un exemplu: asa zisa boicotare!
Mai sunt si alte propuneri, la fel
de aiuritoare! Sa dovedim decenta,
profesionalism in abordarea discutiilor!
LEGALITATE. ONOARE. DEMNITATE.

V.Burcu

vineri, 30 iulie 2010

Recalcularea pensiei militarilor, dupa noua lege, reflectata in 2 articole de presa!

HG 735/2010: Recalcularea pensiilor militarilor, ale poliţiştilor şi ale funcţionarilor publici din sistemul administraţiei penitenciarelor; De: c.j. Cristina DumitraşcuProtectie sociala , 29 iulie 2010

În M.Of. nr. 527 din data de 28 iulie 2010 a fost publicată Hotărârea Guvernului nr. 735/2010 pentru recalcularea pensiilor stabilite potrivit legislaţiei privind pensiile militare de stat, a pensiilor de stat ale poliţiştilor şi ale funcţionarilor publici cu statut special din sistemul administraţiei penitenciarelor, conform Legii nr. 119/2010 privind stabilirea unor măsuri în domeniul pensiilor.

Prevederile HG nr. 735/2010 se aplică în cazul pensiilor prevăzute la art. 1 lit. a) şi b) din Legea nr. 119/2010,
şi anume:
a) pensiilor militare de stat;
b) pensiilor de stat ale poliţiştilor şi ale funcţionarilor publici cu statut special din sistemul administraţiei penitenciarelor.

Recalcularea se va efectua pe durata a 5 luni de la data intrării în vigoare a noului act normativ şi se va realiza prin determinarea stagiilor de cotizare şi punctajelor medii anuale, pe baza veniturilor realizate lunar de către beneficiari şi stabilirea cuantumului fiecărei pensii. Stabilirea punctajelor medii anuale în vederea recalculării pensiilor se face în baza documentelor doveditoare, pe care le vor solicita beneficiarii potrivit dispoziţiilor art. 2 alin. (2) – (5) din HG nr. 735/2010.

Recalcularea se efectuează în ordinea înregistrării documentelor doveditoare la structurile de pensii, iar în lipsa acestora, începând cu cele mai vechi dosare aflate în plată, în funcţie de anul şi luna deschiderii dreptului la pensie.

La determinarea cuantumului pensiei recalculate se foloseşte valoarea punctului de pensie valabil la data încheierii procesului de recalculare.

Stagiul de cotizare complet, utilizat la determinarea punctajului mediu anual pentru pensiile militare, ale poliţiştilor şi ale funcţionarilor publici cu statut special din sistemul administraţiei penitenciarelor, va fi de 20 de ani, atât pentru femei, cât şi pentru bărbaţi.

În cazul pensiilor de invaliditate, stagiul potenţial acordat la stabilirea drepturilor de pensie până la data intrării în vigoare a Legii nr. 119/2010 se menţine şi pentru stabilirea punctajului mediu anual.

În ceea ce priveşte pensia de urmaş, aceasta se stabileşte procentual din pensia recalculată la care ar fi avut dreptul susţinătorul decedat, cu excepţiile prevăzute de Legea nr. 80/1995.

HG nr. 735/2010 reglementează dreptul beneficiarului de a solicita modificarea pensiei recalculate, în baza actelor doveditoare în acest sens, din care să rezulte date şi elemente, altele decât cele utilizate la recalculare, referitoare la drepturi cu caracter salarial, perioade suplimentare la vechimea în muncă sau în serviciu şi care se au în vedere la stabilirea punctajului mediu anual sau la stagii de cotizare.

Drepturile de pensii recalculate se acordă, după cum urmează:
a) de la data de întâi a lunii următoare expirării procesului de recalculare – dacă cererea, însoţită de documentele doveditoare, a fost depusă în termenul general de prescripţie;
b) din prima zi a lunii următoare celei în care cererea, însoţită de documentele doveditoare, a fost depusă la casa de pensii după expirarea termenului general de prescripţie.

Sunt supuse recalculării, potrivit prevederilor HG nr. 735/2010, şi pensiile de serviciu ale căror cuantumuri au fost stabilite prin aplicarea hotărârilor definitive şi irevocabile ale instanţelor de judecată.

Stabilirea pensiei recalculate se face prin decizie emisă de structurile de pensii, care va cuprinde în mod obligatoriu temeiurile de fapt şi de drept care au stat la baza recalculării, precum şi termenul de 30 de zile de la data comunicării în care se poate introduce contestaţie împotriva acestei decizii la comisiile de contestaţii care funcţionează în cadrul Ministerului Apărării Naţional, Ministerului Administraţiei şi Internelor şi Serviciului Român de Informaţii. Deciziile comisiilor de contestaţii pot fi, la rândul lor, atacate în instanţă.

Decizia de pensie recalculată se comunică în scris beneficiarilor, în termen de 30 de zile de la data emiterii.

HG nr. 735/2010 a fost aprobată de Executiv în cadrul şedinţei de guvern de miercurea trecută, 21 iulie 2010.„A fost un angajament al Guvernului că vom recalcula pensiile speciale şi că în România nu vom mai avea pensii care să nu aibă la bază principul contributivităţii. În consecinţă, vor dispărea acele pensii uriaşe de sute de milioane de lei. Astăzi suntem la un pas de aplicarea, în formă finală, a legii recalculării pensiilor speciale”, a declarat premierul Emil Boc.

Primul-ministru a precizat că potrivit acestui act normativ vor fi recalculate până la sfârşitul anului aproximativ 168.000 de pensii, urmând ca începând cu ianuarie 2011 să intre în plată aceste drepturi în cuantumurile rezultate din recalculare.

De asemenea, premierul a menţionat că pensiile mai mici de 3.000 de lei ale militarilor NU vor fi diminuate în urma recalculării.
c.j. Cristina Dumitraşcu

Preluat de pe LegeStart.ro
__________________________
Recalcularea pensiei dupa noua lege: pensiile militarilor, politistilor, agentilor secreti;
10 Februarie 2010| Autor A.S
......................
Misiunile agenţilor secreţi, declasificate ca să conteze la pensie

Recalcularea presupune transformarea în puncte de pensie a veniturilor brute, la care s-a reţinut contribuţia de asigurări sociale (CAS), realizate de-a lungul întregii cariere a beneficiarului. Pentru aceasta, se realizează, mai întâi, punctajul lunar, prin raportarea veniturile lunare brute realizate într-un an (începând cu primul an al carierei), la valoarea salariului mediu brut pe economie din luna respectivă.

Apoi, se obţine punctajul anual (se împarte la 12 suma punctajelor lunare dintr-un an), iar la final, punctajul mediu anual - suma punctajelor anuale se raportează la suma anilor de activitate. Punctajul mediu anual se înmulţeşte cu valoarea unui punct de pensie (732,8 lei în 2010, conform Legii Bugetului Asigurărilor Sociale de Stat) şi rezultatul este pensia.

În cazul militarilor, poliţiştilor şi lucrătorilor din penitenciare intervin trei probleme diferite:

1. Calculul punctajului mediu anual nu este deja realizat, ca în cazul magistraţilor, de pildă. Deci va presupune o uriaşă muncă în arhive vechi de 60-70-80 de ani. La discuţiile asupra proiectului de lege, reprezentanţii Armatei, Poliţiei şi Serviciilor au invocat imposibilitatea de reconstituire a dosarelor de pensie, astfel încât acestea să conţină veniturile realizate de beneficiari în întreaga carieră.

Dacă acest fapt se va dovedi real, foarte mulţi pensionari din aceste categorii vor avea de suferit, întrucât, pentru veniturile obţinute din 1963 încoace, acolo unde nu există dovezi ale realizării unui anume venit într-un an calendaristic, se ia în calcul salariul minim pe economie din anul respectiv. Evident, prin raportare la salariul mediu se va obţine un punctaj subunitar, deci o pensie foarte mică.

2. În cazul multor militari şi poliţişti, nu s-a plătit CAS pentru întregul venit realizat, ci numai pentru o mică parte din acesta. Or, la calculul pensiei se ţine cont doar de partea din venit pentru care s-a achitat contribuţia. Ar fi necesară o derogare de la lege, pentru ca subofiţerii şi ofiţerii respectivi să nu aibă de pierdut. Dar derogarea ar nemulţumi alte categorii sociale care au avut de pierdut din cauza neincluderii unor venituri în baza de calcul a pensiei.

3. O categorie aparte de venituri sunt primele de misiuni speciale realizate de agenţii secreţi. Acestea vor trebui declasificate, pentru a putea fi luate în calcul de casele de pensii.

Sindicatul Poliţiştilor ameninţă cu proteste

Poliţiştii ameninţă cu proteste de stradă şi cer Guvernului să nu îi scoată de pe lista pensiilor speciale.
"Nu un partid conduce ţara asta, şi dacă va face acest lucru, s-ar putea să pice",
a ameninţat preşedintele Sindicatului Poliţiştilor şi Personalului Contractual, Marin Gruia.
"Să schimbăm Constituţia dacă suntem egali. Vreau şi eu să fac politică, să candidez la Preşedinţie. Pot? Nu pot. Deci nu suntem egali. Dacă uniformizăm totul, să începem de la Constituţie. Mie, ca poliţist, îmi pui interdicţii şi incompatibilităţi peste tot, dar îmi ceri să fiu egal cu toţi. Guvernul să înţeleagă că avem dreptul să protestăm",
a mai spus liderul sindical.

Poliţiştii nu sunt de acord nici cu ridicarea vârstei de pensionare la 60 de ani, în condiţiile în care statisticile arată că oamenii legii ar mai trăi în medie încă 2 ani şi jumătate după retragerea din activitate.
"Sigur, în Olanda media de viaţă este de 76 ani şi poliţiştii ies la pensie la 60. Dacă Guvernul român garantează că media de viaţă a poliţiştilor va creşte cu 10 ani în 2025, faţă de 62,5 ani, cât e acum, suntem şi noi de acord",
a explicat Gruia.
Sursa Gandul
Articol preluat de pe www.bizchannel.ro/actualitate/
________________________

Orice idee este buna!
Orice idee, poate genera alte idei!
Cu cat mai profesioniste, cu atat mai utile!
Acest blog, va tine la curent zilnic cu tot
ce poate prezenta interes pentru noi!
Veniti cu incredere! Comentarii, idei, propuneri!

V.Burcu

Vesti bune! Salvarea noastra, salvarea Romaniei: sa plece toti! Termen de gratie 5 luni !

Associated Press: Popularitatea guvernului român, în cădere liberă. Sondajul cotidianul.ro preluat de presa internaţională

Un sondaj publicat joi arată că popularitatea Guvernului din România şi a preşedintelui s-a prăbuşit după adoptarea măsurilor de austeritate, luate cu scopul de a scoate ţara din recesiune, scriu jurnaliştii de la AP.

Sondajul, realizat de INSOMAR pentru site-ul cotidianul.ro, arată că preşedintele Traian Băsescu şi premierul Emil Boc ar fi votaţi de mai puţin de 20% dintre români.

Acest lucru îi plasează în coada listei celor mai populare opt personalităţi politice.

Partidul Democrat Liberal, condus de Emil Boc, fomaţiune care a câştigat la alegerile din noiembrie 2008 33% dintre voturi, a căzut acum pe locul al treilea în preferinţele alegătorilor, obţinând doar 13,7%, arată sondajul.

Acelaşi sondaj arată că Partidul Social Democrat este cel mai popular în rândul electoratului, cu un procent de 38,8%, în timp de Partidul Naţional Liberal se situează pe locul al doilea, cu 21 de procente.

În iulie, premierul Emil Boc a decis să crească Taxa pe Valoarea Adăugată de la 19 la 24% şi a redus salariile din sectorul bugetar cu 25%, pentru a îndeplini condiţiile impuse ca urmare a acordului de împrumut extern încheiat cu Fondul Monetar Internaţional.
Cititi in Cotidianul.roTraian Băsescu şi PDL - pierdere totală de încredere; UNPR - doar o fantomă politică

Publicăm astăzi rezultatele cercetării sociologice realizate de INSOMAR pentru cotidianul.ro în luna iulie. Ce scoate în evidenţă acest sondaj realizat după toate normele consacrate? Peste 50% dintre cei intervievaţi au afirmat că trăiesc mai rău în prezent decât înainte, în timp ce pentru 11,4% viaţa este "mult mai rea". Nici pentru viitor nu sunt prea mari speranţe: peste şase luni, românii anticipează că o vor duce mai rău (45,6%) sau mult mai rău (24,9%).(...)

Concluzia e una singură: "actualul guvern să fie înlocuit", declară 50,6% dintre cei chestionaţi. Numai 10,7% doresc în continuare ca guvernul Boc să rămână la Palatul Victoria,...
Cititi in Cotidianul.ro

Termenul de ... 5 luni, va este cunoscut!
De va fi sa fie, scapam si noi, scapa si
instantele ... de zeci de mii de procese!
Asta este SOLUTIA CORECTA!
UNICA SOLUTIA RAPIDA!
Sa plece!

V.Burcu

Am scris si noi, mai scriu si altii! Si ce daca?! Porcismele ... continua in Romania!

Un inventar al hoţiilor adus la zi
Porcisme.ro


Actuala putere şi în mod special Traian Băsescu ar dori probabil să nu mai existe cele câteva publicaţii şi televiziuni care dezvăluie zi de zi abuzurile şi ilegalităţile comise de administraţia portocalie.

Această situaţie anormală pentru o ţară membră UE este percepută corect, ca o ameninţare la adresa democraţiei, de un număr mare de persoane. O dovadă în acest sens este şi un site apărut din octombrie 2009: www.porcisme.ro - România furată zi de zi.

Pe site-ul cu pricina (căruia nu i se cunoaşte încă proprietarul) sunt enumerate articolele din toată presa centrală şi locală, care vorbesc despre tunurile trase de cei aflaţi la putere, iar sumele rezultate din afacerile necurate dezvăluite de jurnalişti, sunt atent contabilizate.

De la apariţia site-ului, din octombrie trecut şi până azi, 28 iulie 2010, conform calculelor făcute de cei de la www.porcisme.ro, pe baza articolelor apărute în presă, România a fost furată de
7,13 miliarde euro.

Preluat de pe Cotidianul.ro
__________________________
Click here:  http://porcisme.ro/porcisme
=======================
România a fost furată de
7,13 miliarde euro.
România a fost furată de
7,13 miliarde euro.
România a fost furată de
7,13 miliarde euro.
Si ce daca ...
Si ce daca ...
Si ce daca ...
Reducem salariile ...
Recalculam pensiile ...
De nu ajunge ... imprumutam!
imprumutam ... imprumutam ...
V.Burcu

miercuri, 28 iulie 2010

... pentru a vedea si alti rezervisti la ce ne putem astepta!

UPDATE:
________________________
A fost publicata Metodologia in
MO 527 de azi 28 07 2010.
Este identica cu cea care ati publicat-o si dvs.!
Multumesc, plano 10 !

Monitorul Oficial nr. 0527 din 28 Iulie 2010
Actul nr. 735 din 21 Iulie 2010
Emitent: Guvernul Romaniei
Hotarare pentru recalcularea pensiilor stabilite potrivit legislatiei privind pensiile militare de stat, a pensiilor de stat ale politistilor si ale functionarilor publici cu statut special din sistemul administratiei penitenciarelor, conform Legii nr. 119/2010 privind stabilirea unor masuri in domeniul pensiilor
http://www.monitoruloficial.ro/RO/article--e-Monitor--339.html
Celor care ma intreaba pe e-mail!
Aici a fost publicata, oameni buni!
Va rog consultati Arhiva blogului:
Au aparut! Asteptarea a luat sfarsit!
________________________
E-mail: Domnule colonel
Imi cer scuze daca va inoportunez cumva, dar am indraznit sa ma adresez domniei - voastre, desi nu am avut onoarea sa va cunosc personal, in virtutea sentimentului de camaraderie ce trebuie sa-i anime pe cei ce au servit sub drapel, chiar daca in arme diferite, si, nu in ultimul, la recomandarea domnului colonel ....
Anexez in atasament un articol referitor la modul in care am fost tratat de o fosta colega de unitate in momentul in care am solicitat anumite date necesare recalcularii pensiei.
Am rugamintea de a sacrifica un sfert de ora din pretiosul timp al domniei-voastre si, in cazul in care considerati ca merita, sa dispuneti publicarea articolului pe site-ul SCMD pentru a vedea si alti rezervisti la ce ne putem astepta.
Cu deosebita consideratie,Col.(r)B.I.
O stafie comunistă bântuie prin I.P.J. Dolj
de Iancu BÂŢĂ

,,CADRELE HOTĂRĂSC TOTUL” – scria cu litere mari si roşii pe lozinca atârnată la loc de cinste pe peretele din spatele şefului de cadre stalinist, interpretat magistral de Octavian Cotescu în filmul Puterea şi Adevărul. Şeful de cadre întruchipat la fel de magistral de Victor Rebengiuc, plasat de această dată sub portretul lui Gheorghiu-Dej, jovial, bonom, amabil şi sfătos la inceput, fals interesat de domeniul profesorului Petrini, filosoful care îşi dorea să fie cel mai iubit dintre pământeni, trimis la munca de jos după un sejur în minele de uraniu folosite pentru disciplinarea elitei intelectuale a României îngenunchiate de regimul instaurat de tancurile cu stea roşie pe turelă, întoarce brusc foaia, îi ordonă să se ridice in picioare şi-l ameninţă cu lăsarea pe drumuri prin vârârea unei hârtiuţe la dosar.

,, Ce-ai zice dacă-ţi vâr o hârtiuţă la dosar, hă? Ce-ai zice?” – strigă cadristul după el in timp ce Petrini ieşea umilit din birou.

Vârâtul unei hârtiuţe la dosar a constituit timp de aproape 50 de ani spaima a milioane de români care nu îşi doreau decât o viaţă liniştită, fără imixtiunea unuia sau altuia care să-i oblige să-şi trăiască viaţa după cum considerau minţile lor bolnave că e etic, moral sau conform unor aşa-zise principii sănătoase care să conducă in final la apariţia unui om faţă de care Isus ar fi fost doar un palid ideal.

La începutul anilor ’80, tânăr locotenent de miliţie pe atunci, am fost chemat de şeful inspectoratului care mi-a cerut să aleg între a mă căsători cu o doctoriţă care are ,, probleme de dosar”, sau a pleca in civilie ,,cu tinicheaua de coadă”, după cum s-a exprimat tovaraşul colonel de securitate, proaspăt aterizat în Oltenia din oraşul actualului nostru distins prim-ministru.

După câteva zile de gândire, sfătuit şi de alţi colegi mai în vârstă, am ales laşitatea specifică neamului nostru, că doar spiţă de român eram şi eu, şi nu i-am mai călcat pragul domnişoarei doctor care, dacă nu m-a uitat între timp, probabil se mai întreabă şi astăzi cu ce oare mi-o fi greşit.

După ani şi ani, când la rândul meu ajunsesem şef, e drept mai micuţ, am aflat că hârtiuţa vârâtă la dosar se referea la faptul că un unchi al doctoriţei, pe care ea nu-l cunoştea decât din auzite pentru că trăia tocmai la Suceava, se înscrise-se pe când era student, imediat după război, într- o asociaţie numită ,,Amicii S.U.A.”. Atât, se înscrisese. Nu activase, nu fusese recrutat de vreun serviciu american, nu figura ca agent şi nu fusese cercetat sau condamnat pentru vreo activitate ostilă statului român.

Dar vezi, vigilenţii noştri cadrişti au verificat-o mintenaş pe aspiranta la statutul de soţie de ofiţer, au stabilit că provine dintr-o familie cu probleme şi au concluzionat că dacă m-aş fi căsătorit cu ea aş fi prezentat un risc pentru securitatea statului român aşa că au acţionat in consecinţă, eliminând pericolul. Cu surprindere am mai aflat că, deşi trecuseră mai bine de douăzeci de ani de la pasagera mea relaţie cu doctoriţa iar statul român avea acum relaţii bune cu americanii, spectrul amicului acestora continua să mă ameninţe, hârtiuţa fiind bine mersi acolo, în dosarul meu de cadre.

Credeam că, după mai bine de douăzeci de ani de democraţie am scăpat de problemele cu dosarul, mai ales că între timp m-am şi pensionat. Până zilele trecute când, studiind proaspăt promulgata lege 119/2010 care prevede recalcularea in termen de cinci luni a pensiilor militarilor si politiţiştilor m-am uitat prin arhiva personală, observând din copia unui document că distinşii mei foşti colegi de la Serviciul cadre, rebotezat pompos Serviciul management resurse umane, în fişa de personal înaintată în 2005 celor în drept să-mi aprobe pensionarea mă văduviseră de oarece funcţii, menţionând în scripte responsabilităţi inferioare celor care imi mâncaseră zilele şi nopţile nu mai puţin de opt ani în vremea tinereţii mele.

Nu ar fi fost nici un bai pentru orgoliul meu dar, după noua lege, pensia nu se mai calculează pe baza ultimei solde ci a unor punctaje stabilite pentru fiecare an de activitate. Hopa!- mi-am zis .Functii mai mici presupun salarii mai mici, deci şi …!
Ia hai să merg la personal, să încercăm să îndreptăm eroarea.

Am mers cu toată încrederea la IPJ Dolj, la şefa serviciului de resort, cu intenţia să mă uit în dosarul personal şi să-mi extrag câteva date ce le consideram necesare fundamentării unei solicitări adresate celor in drept să rectifice erorile din dosarul meu de pensie.

Nu am avut nici o reţinere şi nu mi-am făcut nici o problemă, bazându-mă atât pe bunele relaţii, credeam eu, cu foştii mei colegi cât şi pe prevederile art.25 din Legea 360/2002 privind Statutul Poliţistului care specifică expres în ultimul alineat: “ Poliţistul are acces la dosarul personal iar, la cerere, i se vor elibera copii de pe actele existente in dosarul său”.

Şefa m-a primit cu bunăvoinţă şi a dispus ca dosarul să fie scos din arhivă, urmând ca eu să revin peste două zile pentru a se rezolva cele solicitate. Am revenit peste două zile dar dosarul era tot la arhivă.

Peste alte două zile dosarul fusese scos si am fost îndrumat la o cadristă al cărei nume te duce cu gândul la capătul tunelului din viziunea lui Ciorbea. Dar madama respectivă, că doamnă nu o pot numi, ştie ea bine de ce, a început să invoce tot felul de pretexte pentru a nu-mi permite să-mi extrag datele necesare.

La început, deşi nu ştia nici o iotă din ce prevede noua lege privind recalcularea pensiilor, a încercat să mă convingă că ceea ce intentionez să fac nu e nici necesar nici indicat. Apoi, ba că una... ba că alta....

În cele din urmă, văzând că nu mă poate convinge cu nici un chip si că insist să-mi notez date din propriul dosar, m-a refuzat ritos motivând că simplul fapt că legea permite accesul la propriul dosar nu e suficient şi că îmi sunt necesare înalte aprobări. Ideea de bază care se desprindea însă din penibilile noastre pertractări era aceea că noi, poliţiştii- muritori de rând, nu ne putem uita in dosarele noastre personale, care cuprind ceva ce, vezi doamne , probabil universul s-ar da cu roţile în sus dacă am cunoaşte.

Argumente precum că la vremea mea am fost şi eu oarece şef şi am avut acces la dosarele subordonaţilor, că în urmă cu nişte ani chiar am recrutat câţiva tineri care acum sânt poliţişti şi ale căror dosare au fost întocmite iniţial de mine, ba chiar că dosarul meu personal cuprinde în majoritate hârtii care mi-au trecut prin mână şi poartă semnătura mea, precum foile de notare întocmite de şefii mei ierarhici în cei 30 de ani cât am servit sub arme, nu au rezonat în nici un fel cu convingerile intransigentei cadriste care se da de ceasul morţii că prevederile invocatei Legi 360/2002 nu au nici o relevanţă în faţa ei şi a ordinelor şefilor ei, dosarul de cadre fiind sacrosanct, întocmit doar pentru uzul şi ochii cadriştilor. Nici faptul că în urmă cu patru zile fusese şi ea prezentă in biroul şefei de personal când îşi dăduse acceptul să-mi extrag datele respective din dosar iar agentul care căutase dosarul în arhivă era de faţă şi confirma că l-a adus din beciurile inspectoratului din ordin, nu a avut de asemenea nici o relevanţă in faţa încrâncenatei cadriste.

Scârbit de aceasta atitudine am lăsat-o în plata Domnului, nu înainte de ai reproşa că atunci când în biroul şefei sale a aflat de ce eram acolo şi ce doream, dacă ar fi fost de bună credinţă, putea să-mi ceară să redactez un scurt raport către cei în drept prin care, cu umilinţă, să solicit aprobare pentru a beneficia de un drept prevăzut de lege.

Dar în acest caz probabil nu şi-ar mai fi putut etala importanţa pe care crede că i-o conferă poziţia ocupată temporar în ştatul de organizare, neştiind că autoritatea, prestanţa şi respectul se câştigă, nu vin automat odată cu rangul de ofiţer, căpătat la apelul bocancilor, pe bază de pile şi relaţii.

Cred însă că întâmplarea al cărei erou neinspirat am fost relevă o chestie mai profundă, ce ţine de mentalitatea de cadrist. Transplantaţi în decembrie ’89 într-o instituţie pe care o cam dispreţuiau, sau, mă rog, nu o considerau de rangul lor, foştii ofiţeri de securitate ajunşi poliţişti prin forţa împrejurărilor trebuiau să-şi conserve cumva importanţa şi privilegiile. Pe care le avuseseră din plin, cadriştii fiind consideraţi crema cremelor în vechiul aparat de represiune. Ei aveau pâinea şi cuţitul, nimeni nu era promovat sau numit într-o funcţie cât de mică, dacă ei nu erau de acord. Nici şef de post la Vela.

Când o funcţie de orice rang era vacantă, ei întocmeau lista cu cei propozabili, deci nu aveai nici o şansă la promovare dacă nu le erai simpatic. Erau temuţi chiar şi de şefii cei mari, pentru că ei erau cei care vârau şopârle în dosar, ei efectuau tot felul de verificări mergând pe urma ta până la grădiniţă şi până la al nouălea neam, ei te puteau trage pe tuşă oricât de bun specialist ai fi fost.

Am asistat la o scenă în care a fost suficientă o clătinare imperceptibilă din cap a ofiţerului de evidenţă cadre pentru ca unul din cei mai buni judiciarişti să fie scos din discuţie ca potenţial şef. De regulă nu proveneau din rândul ofiţerilor absolvenţi de şcoală militară ci, ca şi locţiitorul politic, direct din aparatul activului de partid.

Acum nu mai este chiar aşa, dar unii regretă influenţa şi privilegiile pe care le-au avut cândva. Chiar dacă nu au lucrat pe atunci, au aflat de la cei vechi şi nu le-a displăcut ce-au aflat. Şi chiar dacă nu mai poate fi la fel, încearcă să recapete sau să păstreze măcar ce se mai poate.
Şi unul din lucrurile rămase, de care ţin cu dinţii, e mitul ‚,scheleţilor din dulap’’.

Şi, după cum am constatat pe propria-mi piele, stafia acestuia bântuie prin birourile IPJ DOLJ.
_________________________
Noi am COMENTAT deja aici ca vor urma
UMILINTE, care de care mai dureroase!
Iata ca incepem sa CONSTATAM PE TEREN!
Ne vom CONFRUNTA cu birocratia, cerbicia
unor "functionari" vai mama lor!
Este corect si benefic sa-i sanctionam public,
cu nume si prenume! Tot se fac disponibilizari!
Ajutam si noi la DEBIROCRATIZARE, eficientizarea
muncii unora, platiti din banii nostri!

Va multumesc pentru colaborare!
V.Burcu

marți, 27 iulie 2010

SCMD. 27.07.2010 Sedinta Comitetului Director

Inca nu s-a terminat!
Stire in curs de actualizare!
Astazi, 28.07.2010, la orele 20.00, il veti putea urmari in direct la postul OTV, pe Presedintele SCMD, domnul Col. (r) dr. Mircea Dogaru
1. A fost sa fie o emisiune maraton intre orele 22 - 2:30; data apoi integral in reluare! Modificarea in program nu a mai contat! Am citit multimea de mesaje. POZITIVE.
2. Probabil, in cursul zilei de AZI, 29 iulie, vom avea si COMUNICATUL promis.
A fost o sedinta care a durat multe ore, cu o multime de subiecte, opinii, propuneri de analizat! De inteles!
_________________________
COMUNICATUL a parut AICI! si aici:
In atentia tuturor membrilor si simpatizantilor SCMD - va prezentam un extras din procesul verbal al sedintei Comitetului Director al SCMD
Stire finalizata! 29 iulie 2010.

_________________________
Un punct de vedere public,
pe ADRESA Conducerii SCMD:
Acum cateva minute am incheiat o postare
pe una din ... paginile "interne" ale SCMD!
In ESENTA, am propus a se pune punct
"PE PAGINILE INTERNE", unor DISCUTII JURIDICE - interesante, bine elaborate, care fac cinste autorilor!
AM PROPUS CA ACESTE discutii SA FIE publice!
Pe prima pagina! Sa vada TOTI membrii SCMD,
sa CONTRIBUIE CHIAR, in masura posibilitatilor!
Fratilor, nu suntem la intrecere cu nimeni!
Nu va fie frica, nu va fura nimeni ideile!
Iar daca ... si ce daca! Importanta este SITUATIA
celor care ne-am PIERDUT "statutul" de fosti militari! Nici ca mai CONTEAZA cine o poate INDREPTA!
Revoltator este ca AVEM cu totii acelasi SCOP,
dar SUNTEM dezbinati! Vom plati SCUMP pentru asta! Pacat! Rog sa COMENTATI DE AM SAU NU DREPTATE! Cu multa amaraciune,
Blogger de serviciu,
V.Burcu
28 iulie 2010 15:30

Pensionarii militari, ce aveţi cu ei?

A apărut Hotărârea privind metodologia de calcul a pensiilor militare. Un document care umileşte fiecare militar în rezervă sau retragere. Plină de dispreţ. Mesajele de bază ale sale sunt două. Primul: „Noi vă tăiem pensiile aşa cum vrem noi, fără a avea nici un criteriu legal”. Al doilea: „Ca să mai puteţi lua ceva bănuţi, va trebui să alergaţi după documente arhivate până la sfârşitul zilelor voastre. A acelora pe care le mai aveţi”.

Pentru că, prin Hotărârea de guvern li se ia militarilor pensionari totul şi li se cere apoi, tuturor, să demonstreze cu documente din arhive că ei sunt ei. Asta ca să mai poată primi o parte din ceea ce li se cuvine. O mică parte!

Citind documentul care îşi zice „metodologie”, dar care pluteşte în generalităţi, aproximări şi indicaţii imposibil de urmat, descoperi că fiecare pensionar militar trebuie să-şi justifice în faţa unor oganisme incert indicate fiecare zi de muncă şi fiecare salariu luat lună de lună într-o viaţă. Totul în lipsa unor documente clare care să-i contabilizeze activitatea. Cum ar fi Cartea de Muncă, existentă la toţi cei care se supun legii la care guvernanţii doresc să-i alinieze pe militari.

„Metodologia de calcul” nu spune care va fi vârsta de pensionare socotită legală în procesul de recalculare, ce se întâmplă cu drepturile primite ca urmare a ordinelor şi medaliilor militare (se anulează fiecare decret prezidenţial în parte?), de unde se vor obţine datele tuturor serviciilor de zi pe unitate (care ar trebui asimilate gărzilor medicilor), cum va fi recompensată munca nenormată a militarului, cine va da documente pentru lunile şi lunile trăite zi şi noapte în aplicaţii şi cum vor fi recunoscute ele de o lege care nu a avut în vedere aşa ceva ( L19/2000)? Şi alte sute de întrebări. Toate fără răspuns într-un document elaborat cu reavoinţă de amatori animaţi de un singur gând: să ia! Cu o singură pagină dactilografiată se anulează sute de mii de vieţi, munca de zeci de ani a apărătorilor în uniformă acestei ţări.

Realizează cei care au gândit documentul, „metodologia” cum au numit-o ei, câţi ani poate dura o obţinerea a sute de documente, câtă pierdere de timp şi de bani? Şi în vremea asta, în lipsa documentaţiei, toţi cei care mai supravieţuiesc vor fi plătiţi cu o pensie calculată la nivelul salariului mediu brut pe economie. Ca spălători de vase, ori vidanjori, ori cosaşi. Este nivelul la care sunt aduşi slujitorii sub drapel.

Sute de unităţi militare au fost desfiinţate. Aproape fiecare pensionar militar a lucrat în 10-12 garnizoane diferite, răspândite pe tot teritoriul ţării. Cui să se adreseze pentru a obţine datele necesare? Cine mai ştie unde se află statul de plată pe care a fost plătit acum cincizeci de ani? De unde să cunoască asta acum centrul militar? Cu oameni puţini şi el. Unde să poţi găsi hîrtiile serviciului financiar al unităţii militare care nu mai există de o jumătate de secol? Dar a zece asemenea unităţi?

Vor fi probabil zeci de mii de cereri concomitente care vor bloca arhivele. Se vor afla pe drumuri mii şi mii de bătrâni. Unii disperaţi că nu mai au cu ce să trăiască. Alţii bolnavi de bolile bătrâneţii. Se vor izbi de dispreţul funcţionarului de la ghişeu, de nepăsarea lucrătorului din nu ştiu care birou sau de infatuarea vreunui şefuţ deranjat de insistenţa moşului care simte că nu mai are suficiente zile ca să aştepte hârtia. Care ştie că aşteptarea poate dura ani!

Vă daţi seama la ce chinuri sunt supuşi militarii care se încăpăţânează să mai trăiască după ce au trecut în rezervă? Cât de grea le-a fost făcută bătrâneţea?

Acelaşi chin pentru văduvele militarilor, pentru urmaşii legali ai acestora.

O întreagă categorie socială condamnată. Şi, culmea ipocriziei, în numele „echităţii sociale”!!!

De unde poate izvorî atâta răutate? Din ce carne sunt plămădiţi aceşti guvernanţi? Pot fi numiţi oameni aceia care gândesc asemenea metode de tortură destinate sutelor de mii de bătrâni? Celor care au muncit cinstit decenii întregi, care au sacrificat liniştea lor şi a familiilor pentru liniştea ţării? Şi care au obţinut tot ceea ce au în strictă legalitate.

Cum va face faţă unui asemenea volum de muncă structura din minister care se ocupă cu pensiile? Micşorată an de an. Angajând specialişti, aşa cum sugerează „metodologia”? Este o glumă. De unde atâţia cunoscători în domeniu? De unde bani pentru plata acestora? Recalcularea pensiilor după schimbarea legii în 2001 nu s-a încheiat nici acum, după nouă ani. Cât va dura această nouă „recalculare”?

Promisiunea cu cei 3000 de lei sub care nu vor scădea pensiile militare? Din nou o minciună. A primului ministru, a ministrului apărării, a politicienilor puterii. În „metodologie” nici vorbă de aşa ceva! Vor fi tăiate toate pensiile militare de stat! Iar după asta vor fi impozitate, indiferent de cât de mici vor ajunge.

Pensionarii militari. Maiştri, subofiţeri, ofiţeri, generali şi amirali. Oameni ca voi. Bătrâni. Bunicii sau părinţii voştri. Vârstnici condamnaţi pentru simplul motiv că există. Că mai sunt încă în viaţă. Unii cu merite deosebite. Profesionişti cu deosebită calificare. Cu înalte studii civile şi militare. Unii diplomaţi militari. Alţii, eroi ai neamului. Toţi făcuţi o apă şi un pământ. Azi, prin bunăvoinţa aleşilor noştri, ei au devenit vinovaţii fără vină!

Sunt pensionari militari. Atât. Ce aveţi cu ei?

Pentru mine, mai există ceva la fel de înspăimântător. Liniştea. Tăcerea şi resemnarea cu care asemenea samavolnicii sunt acceptate. Nicăieri în lume, niciodată în istorie, nu a fost posibil ca statul să ia TOTUL unei întregi categorii sociale şi să îi spună: „De acum eşti un nimeni!”. „Dacă tu crezi că ai făcut ceva în viaţa ta, demonstrează. Cu documente!”. Asistăm netulburaţi la crearea unui precedent. Mâine, în locul militarilor pot fi magistraţii, profesorii, doctorii sau toţi funcţionarii publici.

Repet. Înspăimântătoare liniştea. De necrezut resemnarea.

Preluat de pe teopal.com
Cu acordul autorului
__________________________
Chiar asa!
Ce-o fi avand cu noi?
De unde atata ura, incrancenare?

V.Burcu
p.s.Articolul scris de TEO, chiar merita comentat!
Este un MANIFEST al disperarii, scris in numele nostru,
pentru toti cei din tara asta, si nu numai!

Multumim Domnule TEO!

luni, 26 iulie 2010

Absolut ingrijorator!

Am orbecait pana la acesta ora prin presa de azi, site-uri si forumuri specializate, pentru a vedea ce aduce NOU ziua de azi, luni 26 iulie a.c., cu privire la "HOTĂRÂREA pentru aprobarea metodologiei de recalculare a pensiilor stabilite potrivit legislaţiei privind pensiile militare de stat, a pensiilor de stat ale poliţiştilor şi ale funcţionarilor publici cu statut special din sistemul administraţiei penitenciarelor, conform Legii nr. 119/2010 privind stabilirea unor măsuri în domeniul pensiilor", aparuta inca de vineri, 23 iulie 2010 si publicata pe diferite site-uri! Absolut ingrijorator! NIMIC.
Nimeni nu sufla o vorba!

Ministerul Apărării Naţionale - www.mapn.ro/ - nu a putut fi accesat, cu toata straduinta mea. Iata cum s-a prezentat toata noaptea:MINISTERUL ADMINISTRAŢIEI ŞI INTERNELOR - http://www.mai.gov.ro/ - nu este interesat a comunica nimic pe aceasta tema; idem MINISTERUL JUSTIŢIEI - http://www.just.ro - ; Singurul incremenit intr-un "comunicat de presa", este Ministerul Muncii, Familiei şi Protecţiei Sociale din care desprindem ca fiind de interes doar finalul:
" Recalculare pensiilor de serviciu din sistemul public se va face într-un termen de 30 de zile, iar a pensiilor militare de stat, precum şi pentru pensiile de stat ale poliţiştilor şi ale funcţionarilor publici cu statut special din sistemul administraţiei penitenciarelor într-un termen de 5 luni de zile de la data intrării în vigoare a hotărârilor de guvern.

Drepturile de pensie de serviciu recalculate potrivit prevederilor Legii nr. 119/2010 se vor acorda pe baza deciziei de recalculare emisă de către casele teritoriale de pensii în evidenţa cărora se află beneficiarii pensiilor de serviciu."
Direcţia Politici Publice şi Comunicare,23 Iulie 2010.

Asociatiile militarilor, alte ONG-uri ale acestora sau asa zise Federatii, forumuri ... nimic ... nimic!

Singurii care am "dezbatut" si incercat pe de o parte sa descifram ce-i cu aceste "norme" si cum se vor "aplica", iar pe de alta parte care ar fi cele mai bune "SOLUTII" de urmat, de catre fostii pensionari militari, am fost doar noi,
cei din SCMD!

De ce oare?
Care sa fie misterul?
Ce stiu ei si nu stim noi?
Ne poate cineva lamuri?
Dezlega enigma?

V.Burcu
p.s.: Comentarii interesante si AICI!
_________________________
UPDATE: SONDAJ: "Cititi acest blog:
_________________________
zilnic 43 (81%)
deseori 7 (13%)
rareori 0 (0%)
doar acum, din intamplare 3 (5%)
Voturi până acum: 53
Sondaj încheiat
________________________

Concluzia: inca e mult pana departe!
Abonatilor "zilnic", altor persoane care vor
sa CONTRIBUIE la PROMOVAREA acestui Blog,
le adresez RUGAMINTEA sa se LOGHEZE in dreapta,
in caseta "Persoane interesate"!
Va multumesc anticipat!

Admin

sâmbătă, 24 iulie 2010

Comunicatul Presedintelui SCMD !

Cu privire la HOTĂRÂREA pentru aprobarea metodologiei de recalculare a pensiilor stabilite potrivit legislaţiei privind pensiile militare de stat, a pensiilor de stat ale poliţiştilor şi ale funcţionarilor publici cu statut special din sistemul administraţiei penitenciarelor, conform Legii nr. 119/2010 privind stabilirea unor măsuri în domeniul pensiilor

Astazi, 23.07.2010, in calitate de jurnalist TVRM si de istoric militar, am participat la manifestarile legate de implinirea a 90 de ani de existenta a arhivelor militare, organizate de catre Centrul de Studii si Pastrare a Arhivelor Istorice Militare de la Pitesti. De aici am aflat ca au fost “”divulgate””, in sfarsit, Normele de aplicare ale legii de desfiintare a statutului de militar (Legea 119/2010) – un cadou otravit pentru lucratorii de la arhive, de ziua lor…

Militarii au avut nu legi si pensii speciale ci legi si pensii de stat, adica de serviciu (militare, de urmas, de boala).

Legea noastra de pensionare a fost insusita cu 4 ani in urma de catre magistrati, dupa care, acestia ne-au eliminat pe noi, titularii!...

Singurul efect benefic al Normelor care instituie haosul generalizat si printre specialisti, este acela ca desfiinteaza pentru totdeauna minciuna ca pensiile de peste 3000 de lei nu vor scadea. Cifra 3000 nu apare nici in Lege si nici in Norme. A fost si va ramane un procedeu de intoxicare, de pacalire a celor slabi de minte, pentru a se evita reactia legitima a militarilor in rezerva si in retragere, furati, umiliti, batjocoriti. Conform Legii 119/2010 si Normelor sale de aplicare, nimeni nu va avea o pensie mai mare de 1,9 puncte.

Cine vrea sa mai castige 2-3 lei in plus, fata de cele 900 – 1400 lei, pe care cu generozitate ni le ofera de acum inainte, ca pomana si nu ca drept, comandantul nostru suprem, prin intermediul slugilor Boc, Seitan, Videanu si altii, nu are decat sa se duca, 3ani si 5 luni de acum inainte, pentru a face coada la arhive la Pitesti, ca sa obtina inutilul: statele de plata de acum 60 de ani si care, fara ordinele de zi pe unitate si celelalte documente financiare nu valoreaza doi bani.

Dar daca va duceti inseamna ca acceptati prevederile discriminatorii ale Legii, adica descalificarea domniilor voastre ca militari.

SCMD a pregatit procesul in justitie, pe motiv de discriminare, deoarece pensia nu poate fi asimilata, potrivit legilor europene si Constitutiei Romaniei, drept bun patrimonial dobandit si inalienabil doar pentru magistrati si pentru cei pensionati pe Legea 19. Ori este pentru toata lumea, deci si pentru noi, ori pentru nimeni. In plus, cuantuml de pensie a fost stabilit si pentru magistrati si pentru noi si pentru altii, prin legi organice si nu prin Constitutia care face referire in egala masura si la structurile militare si la Curtea Constitutionala.

Impotriva unei legi strambe si a unor norme cinice si aberante, vom actiona in justitie atat noi, SCMD, cat si sindicatele din justitie, cele ale pilotilor civili si altele.

Atragem atentia totodata ca eventualele scapari (neaparitia la sfarsitul legii Basescu-Boc-Seitan a precizarii privind abrogarea legilor “”speciale””) nu sunt scapari!... Sunt masuri calculate, menite sa sporeasca haosul legislativ si deruta noastra, deoarece “”LEGEA SISTEMULUI UNITAR DE PENSII PUBLICE””, care trebuia votata in Camera in prima decada a lunii iunie, este pe teava si va fi votata si promulgata in situatia in care ne vom afisa prematur asii din maneca.

Oricum, o alta lege diversionista ne va abate atentia – aceea a impozitarii cu 16% a tuturor pensiilor. Adversarii nostri si cei ai natiunii romane actioneaza premeditat, urmarind haosul generalizat, iesirea necontrolata a flamanzilor in strada si, pe fondul declararii statului roman falimentar si neguvernabil, “”salvarea”” noastra se va face pe bucati, adica desfiintarea Romaniei ca stat national unitar. Declaratiile recente ale pastorului Laszlo Tokes fac parte din plan.

In concluzie, pentru salvarea noastra ca structura socio-profesionala, coloana vertebrala a statului, si pentru salvarea Romaniei, propun urmatoarele masuri, in acord cu cele stabilite la convocarea de la Alba Iulia:

*** Nimeni sa nu dea girul, prin cereri semnate, aberatiilor legislative ale Basescului si compania;
*** SCMD sa declanseze rapid in justitie cele 3 procese stabilite la Alba Iulia;

*** Pe data de 25.10.2010, impreuna cu aliatii nostri in uniforma si cu cei din structurile de justitie, vom picheta Palatul Cotroceni, Ministerul Apararii Nationale, Ministerul Administratiei si Internelor, Ministerul de Justitie. Vom face astfel incat atasatii militari straini si canalele media straine, invitate la mascarada anuala a “”cinstirii”” sangelui varsat de catre martirii neamului, sa constate pe teren situatia reala;
Prin toate mijloacele vom alerta sindicatele militarilor activi si ONG-urile militarilor in rezerva din toate statele membre UE si NATO, atragandu-le atentia ca un precedent creat in Romania va deschide larg poarta umilirii si batjocoririi lor intr-un viitor apropiat.

*** Solicitam tuturor membrilor si simpatizantilor SCMD sa raspunda chemarii noastre pentru 25 Octombrie.

Derobarea inseamna sinucidere. Vremea principiului “”apa trece, pietrele raman”” a trecut. Adoptam principiul german “”mai bine un sfarsit cu groaza decat o groaza fara de sfarsit””.

Honor et Patria! Vae victis!

PRESEDINTE SCMD,
Col. (r) dr. Mircea DOGARU
Publicat de Sindicatul Militarilor
24.07.2010

vineri, 23 iulie 2010

Au aparut! Asteptarea a luat sfarsit!

HOTĂRÂRE

pentru aprobarea metodologiei de recalculare a pensiilor stabilite potrivit legislaţiei privind pensiile militare de stat, a pensiilor de stat ale poliţiştilor şi ale funcţionarilor publici cu statut special din sistemul administraţiei penitenciarelor, conform Legii nr. 119/2010 privind stabilirea unor măsuri în domeniul pensiilor


Având în vedere prevederile art. 3 alin. (3) din Legea nr. 119/2010 privind stabilirea unor măsuri în domeniul pensiilor, publicată în Monitorul Oficial nr.441 din 30 iunie 2010
în temeiul art.108 din Constituţia României, republicată,
Guvernul României adoptă prezenta hotărâre.

Art. 1 - Pensiile prevăzute la art. 1 lit. a) şi b) din Legea nr. 119/2010 privind stabilirea unor măsuri în domeniul pensiilor, cuvenite sau aflate în plată, se recalculează conform algoritmului de calcul utilizat de Legea nr. 19/2000 privind sistemul public de pensii şi alte drepturi de asigurări sociale, cu modificările şi completările ulterioare, într-o perioadă de 5 luni de la data intrării în vigoare a prezentei hotărâri.

Art. 2 - (1) Recalcularea pensiilor prevăzute la art.1 se realizează prin determinarea stagiilor de cotizare şi a punctajelor medii anuale pe baza veniturilor realizate lunar de către beneficiari şi stabilirea cuantumului fiecărei pensii.
(2) Documentele doveditoare necesare stabilirii punctajelor medii anuale în vederea recalculării pensiilor sunt prevăzute în anexele nr. 1 şi 2.
(3) Pentru perioadele în care beneficiarii şi-au desfăşurat activitatea în Ministerul Apărării Naţionale, documentele doveditoare se solicită de către aceştia prin centrele militare judeţene/zonale/de sector, sau prin unităţile militare din care au făcut parte, după caz.
(4) Pentru perioadele în care beneficiarii şi-au desfăşurat activitatea în celelalte instituţii din sistemul naţional de apărare, ordine publică şi siguranţă naţională, precum şi din sistemul administraţiei penitenciarelor, documentele doveditoare se solicită de către aceştia, de la ultima unitate din care au făcut parte sau la structura de resurse umane a Inspectoratelor Generale/similare, în situaţia în care aceste unităţi au fost desfiinţate.
(5) Pentru personalul trimis în misiune permanentă în străinătate, sau, după caz, pentru îndeplinirea unor misiuni cu caracter temporar, la determinarea punctajului mediu anual, se vor lua în calcul veniturile corespunzătoare funcţiei pe care acesta a fost încadrat în ţară.
(6) Documentele doveditoare obţinute în condiţiile alin. (3) şi (4) se depun de către beneficiari la structurile de pensii din Ministerul Apărării Naţionale, Ministerul Administraţiei şi Internelor precum şi Serviciul Român de Informaţii de la care primesc drepturile de pensie.
(7) Recalcularea prevăzută la alin. (1) se efectuează în ordinea înregistrării documentelor doveditoare la structurile de pensii, iar în lipsa acestora, începând cu cele mai vechi dosare aflate în plată, în funcţie de anul şi luna deschiderii dreptului la pensie.

Art. 3 - La determinarea cuantumului pensiei recalculate se foloseşte valoarea punctului de pensie valabil la data încheierii procesului de recalculare.

Art. 4 - (1) Stagiul de cotizare reprezintă vechimea în serviciu şi după caz vechimea în muncă prevăzută de legislaţia în vigoare la data deschiderii dreptului la pensia de care persoana beneficiază sau care i se cuvine, la data începerii procesului de recalculare, potrivit prevederilor art. 8-10 din Legea 119/2010.
(2) Stagiul complet de cotizare utilizat la determinarea punctajului mediu anual pentru pensiile prevăzute la art. 1 lit. a) şi b) din Legea nr. 119/2010 va fi de 20 de ani atât pentru femei cât şi pentru bărbaţi.

Art. 5 - Pentru recalcularea pensiilor prevăzute la art. 1 lit. a) şi b) din Legea nr. 119/2010 se consideră a fi îndeplinite condiţiile de acordare prevăzute de Legea nr. 19/2000, cu modificările si completările ulterioare.

Art. 6 - (1) Determinarea punctajului mediu anual se face pe baza datelor din dosarele de pensie existente în păstrare la structurile de pensii din Ministerul Apărării Naţionale, Ministerul Administraţiei şi Internelor, precum şi Serviciul Român de Informaţii.
(2) In situaţia în care, în dosarele de pensionare sunt înscrise perioade care constituie vechime în serviciu, fără date referitoare la venitul realizat lunar, determinarea punctajului mediu anual se efectuează pe baza documentelor doveditoare solicitate de beneficiari structurilor prevăzute la art. 2 alin. (3) şi (4).
(3) Pentru perioadele care constituie stagiu de cotizare, altele decât cele prevăzute la alin. (2), la determinarea punctajului mediu anual se aplică prevederile Legii nr.19/2000, cu modificările şi completările ulterioare.
(4) Pentru perioadele care constituie stagiu de cotizare şi pentru care nu au putut fi dovedite veniturile, realizate lunar, sau documentele doveditoare nu au fost depuse în termenul pentru recalculare prevăzut de lege, la determinarea punctajului mediu anual se utilizează salariul mediu brut pe economie din perioadele respective.
(5) În perioada 1 aprile 2001- 1 august 2007 punctajelor anuale nu li se aplică plafonarea prevăzută de legislaţia privind pensiile din sistemul public în vigoare în perioada respectivă.

Art. 7 - În situaţia pensiilor de invaliditate, stagiul potenţial acordat la stabilirea drepturilor de pensie până la data intrării în vigoare a Legii nr. 119/2010, se menţine şi pentru stabilirea punctajului mediu anual, conform prevederilor art. 78 alin. (6) din Legea nr. 19/2000, cu excepţia celor stabilite conform prevederilor Legii nr. 80/1995 privind statutul cadrelor militare, cu modificările şi completările ulterioare.

Art. 8 - Pensia de urmaş se stabileşte procentual din pensia recalculată la care ar fi avut dreptul susţinătorul decedat, cu excepţia celor stabilite conform prevederilor Legii nr. 80/1995 privind statutul cadrelor militare, cu modificările şi completările ulterioare.

Art. 9 - (1) Dacă din documentaţia de pensionare rezultă perioade de vechime în muncă exprimate în săptămâni de cotizare, ca urmare a achitării contribuţiei către fostele case de asigurări sociale, aceste perioade se vor transforma în stagiu de cotizare exprimat în ani şi luni de cotizare.
(2) În acest caz, pentru determinarea punctajului mediu anual se vor utiliza salariile medii brute pe economie, din perioadele respective.
(3) Dacă din documentaţiile de pensionare nu rezultă localizarea săptămânilor de cotizare în cadrul anului, acestea vor fi plasate imediat după data de 1 aprilie a anului respectiv.

Art. 10 - (1) Pensia de serviciu recalculată, potrivit Legii nr.119/2010, poate fi modificată la cererea beneficiarului, în baza actelor doveditoare prezentate de acesta, întocmite conform prevederilor legale, din care rezultă date şi elemente, altele decât cele utilizate la recalculare, referitoare la drepturi cu caracter salarial, perioade suplimentare la vechimea în muncă sau la vechimea în serviciu care, conform Legii nr. 19/2000, cu modificările şi completările ulterioare, se au în vedere la stabilirea punctajului mediu anual sau la stagii de cotizare.
(2) Drepturile de pensii recalculate potrivit alin.(1) se acordă, astfel:
a) de la data de întâi a lunii următoare expirării procesului de recalculare, dacă cererea împreună cu documentele doveditoare a fost depusă în termenul general de prescripţie.
b) din prima zi a lunii următoare celei în care cererea împreună cu documentele doveditoare, a fost depusă la casa de pensii, după termenul prevăzut la lit. a).

Art. 11 - Pensiile de serviciu ale căror cuantumuri au fost stabilite prin aplicarea hotărârilor definitive şi irevocabile ale instanţelor de judecată, se recalculează potrivit prevederilor prezentei hotărâri.

Art. 12 - (1) În vederea aplicării prevederilor prezentei hotărâri Casa Naţională de Pensii şi Alte Drepturi de Asigurări Sociale pune la dispoziţia instituţiilor abilitate cu aplicarea prevederilor prezentei hotărâri, gratuit, aplicaţiile informatice specifice.
(2) Aplicaţiile informatice prevăzute la alin.(1) urmează să fie adaptate specificului propriu de către instituţiile care efectuează recalcularea.

Art. 13 - (1) Stabilirea pensiei recalculate se face prin decizie emisã de structurile de pensii, care va cuprinde în mod obligatoriu temeiurile de fapt şi de drept care au stat la baza recalculării, precum şi termenul în care poate fi introdusã contestaţia.
(2) Deciziile de pensie recalculată se comunică în scris beneficiarului, în termen de 30 de zile de la data emiterii.

Art. 14 - (1) Împotriva deciziilor de pensie recalculate se poate introduce contestaţie în termen de 30 de zile de la comunicare, la comisiile de contestaţii care funcţionează în cadrul Ministerului Apărării Naţionale, Ministerului Administraţiei şi Internelor şi Serviciului Român de Informaţii.
(2) Deciziile comisiilor de contestaţii pot fi atacate în instanţă, potrivit prevederilor Legii nr. 19/2000.

Art. 15 - Pentru recalcularea pensiilor prevăzute la art.1, se autorizează entităţile implicate în acest proces din cadrul instituţiilor din sistemul de apărare, ordine publică şi siguranţă naţională să încheie contracte de prestări servicii/ convenţii civile.

Art. 16 - În aplicarea prezentei hotărâri, Ministerul Apărării Naţionale, Ministerul Administraţiei şi Internelor, precum şi Serviciul Român de Informaţii, pot emite instrucţiuni de aplicare, aprobate prin ordin al ordonatorului principal de credite.

Art. 17 - Anexele nr.1 şi nr.2 fac parte integrantă din prezenta hotărâre.
PRIM – MINISTRU
EMIL BOC
Bucureşti, 20 iulie 2010
Nr.
__________________________

Anexa nr. 2
ROMANIA
Unitatea _____________
Nr.________ din_________



A D E V E R I N Ţ Ă


Prin prezenta adeverim veniturile brute/nete lunare individuale realizate de (nume, iniţiala tatălui, prenume) ____________ născut în.............., la data de..........., CNP....................., în perioada ___________________.



P E R I O A D A VENIT LUNAR INDIVIDUAL
OBS.
ZZ.LL.AA. ZZ.LL.AA.


Prezenta adeverinţă a fost eliberată la cererea susnumitului/susnumitei, pe baza datelor cuprinse în arhiva aflată în păstrarea noastră, spre a-i servi la stabilirea/recalcularea pensiei.

COMANDANTUL/ŞEFUL UNITĂŢII,
________________________
NOTA: *) Se completează lunar; în situaţia în care veniturile sunt identice pe mai multe luni, se completează un singur rând, cu întreaga perioadă.
________________________

Anexa nr. 1 a
(pensionar titular)

Directorului Casei de Pensii a .............................


Subsemnatul/a........................................................................................................................
(gradul,numele,iniţiala tatălui şi prenumele)

domiciliat/ă în ......................................................................................................................
(se menţionează adresa celui în cauză)

telefon....................., pensionar militar în plată la..............................trecut în rezervă/încetat activitatea la data de ................................, în vederea recalculării pensiei
(ziua,luna,anul)
în condiţiile Legii nr.119/2010, menţionez următoarele:

- Numărul deciziei de pensie........................................................................................
(se trece numărul deciziei/data emiterii)

- Numărul mandatului de plată a pensiei.....................................................................

- Codul numeric personal ..........................................................................................

- Unitatea militară din care am trecut în rezervă..........................................................

din localitatea ..........................................

- Anexez în original următoarele documente:
-
-
Data................................ Semnătura...........................

________________________

NOTA: - Se vor anexa copie a mandatului (talonului) de plată a pensiei şi a cărţii / buletinului de identitate.
- Se completează obligatoriu toate datele.

_______________________
Anexa nr. 1 b
(pensionar de urmaş)

Directorului Casei de Pensii a .............................


Subsemnatul/a........................................................................................................................
(numele,iniţiala tatălui şi prenumele)

domiciliat/ă în ......................................................................................................................
(se menţionează adresa celui în cauză)

telefon....................., soţul/soţia defunctului/defunctei.................................................trecut
(gradul, numele şi prenumele soţului/soţiei)
în rezervă/încetat activitatea la data de ...............................................pensionar/ă de urmaş
(ziua,luna,anul)
în nume propriu cât şi pentru .........copii în plată la ......................................, în vederea
(ziua,luna,anul)
recalculării pensiei în condiţiile Legii nr.119/2010, menţionez următoarele:

- Numărul deciziei de pensie........................................................................................
(se trece numărul deciziei/data emiterii)

- Numărul mandatului de plată a pensiei.....................................................................

- Codul numeric personal ..........................................................................................

- Ultima unitate în care a lucrat soţul/soţia defunct/ă..................................................

din localitatea ..........................................

- Anexez în original următoarele documente:
-
-
Data................................ Semnătura...........................
________________________
NOTA: - Se vor anexa copie a mandatului (talonului) de plată a pensiei şi a cărţii / buletinului de identitate.
- Se completează obligatoriu toate datele.
________________________

Asta e tot!
Cum comentati?

V.Burcu
______________________
UPDATE: De maxim interes:
______________________
Acest Blog, incepand de AZI,
devine pe drept cuvant, ZIARUL ONLINE
al SCMD! Trimiteti pe e-mail materiale
pentru publicare. Comentariile raman la fel
de libere, necenzurate, fara moderare!

Admin, V.Burcu , E-mail:
vburcu2005@yahoo.com
infodonaris@gmail.com

______________________
p.s.:
Web Site: scmdfiliala1mehedinti.blogspot.com/
Last update: 23:55:23; 23/07/10
Visits: 511
Page views: 1,097

Azi, Sedinta de Guvern! IMPORTANT: o lege binevenita! Ne va prinde bine!

Acte normative incluse pe ordinea de zi a sedintei Guvernului - 23 iulie 2010: 1. Proiect de lege privind unele masuri pentru accelerarea solutionarii proceselor

Judecatorii ar putea fi obligati sa fixeze termene de judecata scurte, chiar de la o zi la alta, iar instiintarea partilor s-ar putea realiza si prin intermediul email-ului pentru a se reduce termenul de judecata al proceselor, potrivit unei Legi aprobate de Guvern azi. De asemenea, conform "Legii micii reforme in justitie" instantele vor incuviinta executarile silite, in termen de 3 zile, iar Avocatul Poporului va sa inainta recursuri in interesul legii.

Legea privind unele masuri pentru accelerarea solutionarii proceselor impune instituirea unor norme procedurale cu efecte imediate pentru a facilita eficientizarea procedurilor judiciare si solutionarea cu celeritate a proceselor si reglementeaza masuri legislative punctuale, care vizeaza, in principal, simplificarea si sporirea celeritatii solutionarii cauzelor, cu impact direct si asupra executarii hotararilor.

MJ a lansat acest act nomativ in dezbatere publica, in luna aprilie a acestui an.

“Prin adoptarea acestor masuri, pe care le-am putea grupa sub titulatura „micii reforme”, pregatim momentul intrarii in vigoare a Codurilor, avand in vedere si faptul ca sistemul tinde sa atinga o limita a functionarii, datorita lipsei de personal in raport cu cresterea volumului de dosare pe rol”, a declarat ministrul Justitiei, Catalin Predoiu, in momentul lansarii proiectului.

Potrivit acestuia, Legea micii reforme este un rezultat al discutiilor cu magistratii, cu asociatiile profesionale.

“Printre cele mai importante masuri propuse mentionez simplificarea procedurilor de citare, instituirea obligatiei judecatorului de a fixa termene procedurale scurte, chiar de la o zi la alta, simplificarea procedurilor la nivelul ICCJ, recunoasterea vinovatiei, eliminandu-se astfel proceduri care au devenit in timp greoaie si inutile pentru stabilirea adevarului”, adauga ministrul.

Execeptia de necompetena, invocata in prima zi de infatisare

Legea prevede obligatia judecatorilor de a fixa termene procedurale scurte, chiar de la o zi la alta.

Prin exceptie, termene procedurale mai indelungate decat cele deja mentionate vor putea fi acordate numai pentru motive temeinice.

De asemenea, judecatorii vor dispune si de alte mijloace pentru instiintarea partilor pentru infatisarea la termen. Astfel, instanta va avea posibilitatea de apela la telefon, telegraf, fax, posta electronica sau orice alt mijloc de comunicare care sa asigure transmiterea documentelor catre participantii la proces.
“Magistratii trebuie sa se implice mai mult in indicarea de solutii tehnice, sa nu se limiteze doar la aratarea cu degetul a problemelor. Este adevarat ca avem deficit de personal in Justitie, dar resursele umane existente nu sunt folosite la maximum in unele instante si parchete. Indicatorii de eficienta s-au diminuat sever in partea finala a anului 2009. Nivelul de operativitate a scazut, iar volumul de cauze a crescut. Aceasta impune o evaluare corecta a volumului real de activitate de catre CSM, pentru a evita incarcarea artificiala a instantelor”,
a mai spus ministrul justitiei, Catalin Predoiu.

Totodata, actul normativ prevede ca exceptia de necompetenta materiala si teritoriala de ordine publica sa poata fi invocata de parti sau de catre judecator in prima zi de infatisare, in fata primei instante si nu mai tarziu de inceperea dezbaterilor asupra fondului.

In acelasi timp, necompetenta de ordine privata va fi invocata doar de catre parat, prin intampinare. In cazul in care intampinarea nu este obligatorie, necompetenta va putea fi invocata cel mai tarziu la prima zi de infatisare.

Pe de alta parte, necompetenta generala a instantelor judecatoresti va putea fi invocata de parti ori de catre judecator in orice stare a pricinii.

Legea prevede si faptul ca, in cauzele privind conflictele de munca si asigurari sociale, in compunerea completului pentru judecarea cauzelor amintite sa intre un singur judecator si 2 asistenti judiciari, astfel incta volumul de munca al instantelor sa fie diminuat.

Incuviintarea executarii silite, in maxim 3 zile

Dupa reintroducerea controlului judecatoresc al inceperii executarii silite, in practica executionala, s-a constatat inregistrarea unei durate excesive (in unele cazuri de 2-3 luni) a procedurii de incuviintare a executarii silite.

In acest sens, actul normativ aprobat propune reglementarea unui termen scurt – de maximum 3 zile – atat pentru sesizarea instantei de executare de catre executorul judecatoresc, cat si pentru incuviintarea executarii silite de catre aceasta instanta.

O alta prevedere de natura sa accelereze procedura de executare silita vizeaza reglementarea expresa a posibilitatii executorului judecatoresc de a proceda la executarea silita a obligatiei stabilite prin titlul executoriu in oricare dintre formele prevazute de lege, simultan sau succesiv.

Solutionarea mai eficienta a cauzelor penale

Instantele penale au de acum posibilitatea de a se pronunta cu privire la orice chestiune prealabila sau in orice exceptie de nelegalitate de care depinde solutionarea cauzei, prin eliminarea invocarii exceptiei de nelegalitate in fata instantei penale.

In acelasi timp, plangerile penale si plangerile impotriva rezolutiilor sau ordonantelor procurorului de netrimitere in judecata gresit indreptate vor fi trimise organului judiciar competent pe cale administrativa, astfel incat sa fie redus numarul de cauze aflat pe rolul instantelor.

Conform prevederilor din Legea micii reforme, serviciile de medicina legala nu vor mai putea intocmi expertiza psihiatrica a minorului pentru a i se stabili discernamantul, nemaiexistand baza legala pentru ca autoritatea tutelara sa efectueze anchete sociale la cererea organelor.

O alta prevedere a actului normativ se refera la faptul ca suportarea cheltuielilor judiciare sa revina persoanei care a facut sesizarea, daca se retine in sarcina acesteia o culpa procesuala sau de catre faptuitor, daca fapta nu prezinta gradul de pericol social al unei infractiuni sa revina persoanei care a facut sesizarea. Prin aceasta masura, MJ incearca sa limiteze numarul mare de sesizari nejustificate ale organelor de urmarire penala, asigurand coerenta sistemului.

Reducerea numarului de cai de atac in procesele penale

In vederea asigurarii desfasurarii cu celeritate a proceselor penale complexe, modificarile vizeaza si reducerea numarului de cai de atac ce pot fi exercitate impotriva hotararilor pronuntate de judecatorie prin eliminarea posibilitatii exercitarii in fata tribunalului a cai de atac a apelului impotriva acestora hotarari.

Astfel, toate sentintele pronuntate de judecatorie vor putea fi atacate numai cu recurs devolutiv integral in fapt si drept in fata curtii de apel, asigurandu-se astfel dublul grad de jurisdictie

Recursul in interesul legii

Legea propune largirea sferei persoanelor care pot sesiza Inalta Curte de Casatie si Justitie. Astfel, ar putea dobandi calitate procesuala activa in aceasta materie si Avocatul Poporului, precum si colegiul de conducere al Inaltei Curti de Casatie si Justitie.

De asemenea, actul normativ va crea un complet in alcatuirea caruia urmeaza a intra:

* presedintele Inaltei Curti de Casatie si Justitie – care va fi si presedintele acestui complet;
* presedintii sectiilor din cadrul acestei instante;
* un numar de 20 de judecatori, din care 14 judecatori din sectia in a carei competenta intra chestiunea de drept care a fost solutionata diferit, precum si cate doi judecatori din cadrul celorlalte sectii.
Legea asigura deopotriva:

* reprezentativitatea tuturor sectiilor instantei supreme. O atare solutie se impune si tinand seama de faptul ca unele probleme de drept comporta aspecte pluri- sau interdisciplinare, reclamand, ca atare, prezenta in compunerea acestui complet a unui numar de judecatori din cadrul tuturor sectiilor instantei supreme;
* specializarea completului. Din totalul numarului de judecatori „ponderea” decisiva revine judecatorilor din cadrul sectiei in a carei competenta intra chestiunea de drept care a fost solutionata diferit.

Legea micii reforme propune instituirea unor termene rezonabile cat priveste:

** judecarea recursului in interesul legii: in termen de cel mult trei luni de la data sesizarii instantei;
** motivarea: in termen de cel mult 30 de zile de la pronuntarea deciziei; si
** publicarea: in termen de cel mult 15 zile de la data motivarii deciziei.
Informeaza Avocatnet.ro: UPDATE Masurile pentru accelerarea solutionarii proceselor, aprobate de Executiv

O lege care ne va fi necesara!
Celeritatea proceselor, este binevenita!
Sa vedem cum va fi cu ... depolitizarea,
impartialitatea, dreptatea in general,
aplicata fiecarui caz in parte!

V.Burcu

Militarii vor fi purtaţi pe drumuri pentru a-şi reconstitui propriile dosare!?

Pensiile celor 168.000 de foşti militari, poliţişti, gardieni din penitenciare şi ale foştilor angajaţi la Securitate sau SRI vor fi recalculate până la 1 ianuarie 2011.

Înregimentaţii nu au plătit contribuţii, astfel încât, în cazul lor, calculul se va face pornind de la premisa că ei ar fi virat lunar la bugetul de pensii contribuţiile corespunzătoare soldei.

Marea problemă este că unele unităţi au pierdut documentele ce atestau veniturile lunare ale angajaţilor. În situaţii de acest gen, normele metodologice spun că se ia în calcul salariul mediu pe economie.

„Recalcularea este o muncă titanică şi ar dura peste 10 ani cu personalul actual din sistemul de pensii al înregimentaţilor", spune colonelul în rezervă Constantin Monac.

Ca să scape de asta, Guvernul a stabilit prin norme ca pensionarii să fie cei care strâng documentele necesare recalculării: ei vor merge la ultima unitate unde au lucrat şi vor cere hârtiile cu perioadele lucrate şi soldele avute.

Dacă nu mai există arhivele, se adresează Arhivelor Militare. Apoi vor depune documentele la casa de pensii a Apărării, Internelor şi SRI. Recalcularea, mai spun normele, se va face potrivit regulii „primul sosit, primul servit".

Pentru a reuşi să recalculeze în cinci luni cele 168.000 de pensii militare de stat, normele permit angajarea unor specialişti externi. Potrivit colonelului în rezervă Constantin Monac, veniturile foştilor militari vor scădea cu procente cuprinse între 10% (în cazul pensiilor mici) şi 50% (pensiile mari).


Sursa: Adevarul.ro
Pensiile nesimţite scad de până la zece ori


Se pare, din pacate, ca este adevarat!
Se pare ca noi vom fi OBLIGATI sa umblam
pe drumuri! Sa adunam "bob cu bob", hartiile
necesare reconstituirii propriului dosar!
Va fi cumplit!
Umilitor!

V.Burcu
p.s.: Oficial, Normele inca nu ne sunt accesibile!

joi, 22 iulie 2010

Lume, lume! Stire de stire! UE, apara salariile lucratorilor bancari! Bravo lor, bancherilor!

Comisia Europeană (CE) a avertizat România că ar putea declanşa procedura de infringement dacă legea care prevede reducerea salariilor angajaţilor Băncii Naţionale a României nu va fi modificată, întrucât încalcă unele prevederi ale Tratatului Uniunii Europene.

"CE a transmis ambasadorului Mihnea Motoc, şeful Reprezentanţei României pe lângă Uniunea Europeană, o notă în care se arată că, dacă legea privind scăderea salariilor angajaţilor BNR nu va fi modificată, atunci ar putea declanşa procedura de infringement, întrucât încalcă prevederea Tratatului UE privind independenţa financiară a băncilor centrale şi articolul care interzice utilizarea resurselor BNR pentru finanţarea statului", au declarat pentru MEDIAFAX surse oficiale.

De asemenea, executivul UE a arătat că scăderea salariilor angajaţilor băncii centrale cu 25% nu este în conformitate cu memorandumul de înţelegere pe care autorităţile române şi l-au asumat recent în cadrul programului de asistenţă financiară semnat cu mai multe instituţii internaţionale.
.........................
Legea privind unele măsuri necesare în vederea restabilirii echilibrului bugetar, adoptată la finele lunii trecute, prevede scăderea salariilor în sectorul public cu 25%, procentaj aplicat şi în cazul angajaţilor BNR.
Sumele obţinute din reducerea salariilor vor fi virate integral la bugetul de stat.
.........................
Decizia Guvernului de a reduce salariile angajaţilor BNR a fost criticată, la începutul lunii iulie, şi de Banca Centrală Europeană, care a arătat că este o finanţare directă a deficitului bugetar de către banca centrală şi a recomandat modificarea legii.

Integral, aici: CE ar putea deschide procedura de infringement contra României dacă vor fi reduse salariile în BNR

Formidabil!
Unii dintre cei mai bine platiti,
sunt APARATI ab initio de UE!
Bravo! De acord! Au dreptate s-o faca!

Dar ...
Pe noi ... amarastenii ...
Pensionarii, bugetarii vai mama lor,
Salariatii din sectorul privat,
Cine ii/ne apara? Cine le/ne sare in ajutor?
UE este facuta doar pentru BOGATII Europei?
Sa se ajute/apere doar "ei de ei"?

Si nu in ultimul rand:
De ce NATO nu a sarit si el, in ajutorul
militarilor romani, parte a Aliantei ???
Parca le-am scris ... si o scrisoare...
Sa nu fi ajuns la destinatar????

Am fost si la UE ... ce daca!!!!
Noi ne-am laudat cu DEMERSUL facut,
ei au ramas sa vada ... cum o fi!
V.Burcu

Dialog între doi gemeni nenăscuţi

Alegeri locale 5 iunie 2016. Veniti la vot! Click here:

MOTTO-ul... unui grup de tineri... si frumosi!

Search mehedinti blog online:

Facebook, Click here:

Lista mea de bloguri

COUNTERsite